بهترین جایگزین کاشت مو
نوشته شده توسط : صادق عزیزی

بهترین جایگزین کاشت مو

روشهای جایگزین کاشت مو کدامند؟ بهترین جایگزین کاشت مو چیست؟ آیا این روش ها می توانند جایگزین مشابهی برای کاشت مو باشند؟ و…. همان طور که می دانید کاشت مو یا کاشت ابرو طبیعی هم محدودیت هایی دارد و تمامی افراد نمی توانند از این تکنیک زیبایی استفاده کنند، به همین علت متخصصان زیبایی با ارائه برخی روش ها به عنوان جایگزین کاشت مو سعی نموده اند تا این محدودیت ها را پوشش دهند. تا انتهای این مطلب با رسانه اینترنتی پزشک آشنا همراه باشید، تا اطلاعات کاملی در مورد روشهای جایگزین کاشت مو بدست آورید.

بهترین متد جایگزین کاشت مو

همانطور که می دانید افراد مبتلا به طاسی کامل، آلوپسی و یا برخی از بیماری های خاص کاندید مناسبی برای استفاده از تکنیک کاشت مو نبوده و به همین خاطر بسیاری از این افراد از طاسی خود رنج می برند و به دنبال یک راه چاره برای درمان این عارضه هستند.

خوشبختانه چندین راه برای حل این مشکل وجود دارد، که بیماران می توانند بسته به نوع و میزان ریزش مو یکی از آن ها را انتخاب کنند. به عبارتی دیگر زمانی که فرد شرایط مناسبی برای استفاده از تکنیک کاشت مو ندارد، روشهای جایگزین کاشت مو که در ادامه عنوان خواهد شد، به او پیشنهاد می شود.

درمان های دارویی به عنوان متد جایگزین کاشت مو

برخی از داروها تاثیر بسیار زیادی در کنترل ریزش مو و حتی رویش مجدد موهای ریخته شده دارند. از مهمترین این داروها می توان به ماینوکسیدیل اشاره کرد. این دارو که در داروخانه ها بدون نسخه پزشک هم ارائه می شود، به راحتی قادر است هر سطحی از ریزش و کاهش حجم مو را درمان کند.

اما در کنار اثر بخشی قابل توجه ماینوکسیدیل برای ریزش مو این دارو یک نقطه ضعف بزرگ هم دارد. به این معنی که اثر بخشی ماینوکسیدیل موقتی بوده و در اغلب موارد با قطع مصرف آن موها دوباره به حالت قبل باز می گردند.

و اما از دیگر انواع داروی جایگزین کاشت مو می توان به فیناستراید اشاره کرد. این دارو که تحت نام تجاری Propecia به فروش می رسد، دارای تاییدیه سازمانی جهانی FDA بوده و جهت رفع طاسی در مردانه مورد استفاده قرار می گیرد.

اما تمامی این داروها در کنار اثر بخشی دارای عوارض جانبی بوده و در برخی موارد منع مصرف دارند، به همین خاطر حتماً باید با نظر پزشک متخصص استفاده شوند.

بهترین جایگزین کاشت مو چیست ؟بهترین جایگزین کاشت مو چیست ؟

استفاده از درمان PRP به عنوان جایگزین کاشت مو

پی آر پی یک روش موثر دیگر برای درمان ریزش مو است، که در اغلب مواقع موهای ریخته شده را هم بازیابی می کند. در این روش که از مشتقات خون جهت قطع ریزش و تحریک ریشه های غیر فعال مو استفاده می شود.

گلبول های سفید و قرمز و پلاسمای خون از یکدیگر جدا شده و سپس پلاسمای جدا شده به صورت مجزا از طریق سوزن های باریک به پوست سر تزریق می گردد. زیرا پلاسمای جدا شده خون دارای فاکتورهایی است که موجب قطع ریزش مزمن مو شده و رشد مو را تقویت می کند.

اما متاسفانه این روش هم بدلیل نیاز به استفاده از پلاسمای بدن خود شخص ممکن است برای فرد درد و ناراحتی ایجاد کند. علاوه بر این در برخی از موارد افراد نیاز به چندین جلسه تکرار درمان دارند، که این نیز می تواند برای فرد با ناراحتی یا دردسر همراه باشد.

اسکالپ موی سر جایگزین کاشت مو

اسکالپ مو یا همان هاشور زدن سر روش دیگری است که شاید بتواند بهترین جایگزین کاشت مو باشد! در این روش که متخصص زیبایی با استفاده از سوزن های مخصوص پیگمنت رنگدانه را به مناطق طاس یا کم مو تزریق می کند، ظاهری شبیه به فولیکول مو تازه تراشیده شده ایجاد می کند.

این روش نیاز به چند جلسه تکرار داشته و تنها قادر است پوست نمایان شده سر را پوشش دهد، اما به هیچ وجه نمی توان با استفاده از این روش حجم موها را افزایش داد، یا موهای از دست رفته را بازیابی کرد. پس به نظر بسیاری از افراد این تکنیک بهترین جایگزین کاشت مو نیست.

منبع: پزشک آشنا




:: موضوعات مرتبط: پزشک آشنا , ,
:: برچسب‌ها: بهترین جایگزین کاشت مو ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: